Polski Ład zawiera pakiet ulg podatkowych dla przedsiębiorców, którzy angażują się w działalność społecznie pożyteczną (CSR). Beneficjenci uzyskanej pomocy zdobędą dodatkowe środki na rozwój prowadzonej działalności, natomiast dla sponsorzy będą rozwijać się w kierunku CSR.
Na sponsorów działalności społecznie pożytecznej (CSR) czekają ulgi podatkowe
Podatnik w ramach ulgi sponsoringowej będzie mógł odliczyć łącznie 150 proc. poniesionych wydatków na działalność sportową, kulturalną oraz szkolnictwo wyższe i naukę.
W zakresie ulgi podatnik będzie mógł uwzględnić 100 proc. wydatków jako koszt uzyskania przychodów i dodatkowo 50 proc. tych samych kosztów jeszcze raz odliczyć od podstawy opodatkowania.
Ulga będzie dotyczyć kosztów takich jak, np: zakup sprzętu sportowego, finansowanie stypendium sportowego lub naukowego, organizacje imprezy sportowej, artystycznej niebędącej imprezą masową, wsparcie instytucji kulturalnych.
Wobec tego, jeśli przykładowo przedsiębiorca sfinansuje imprezę artystyczną w zamian za usługi reklamowe i poniesienie koszt wysokości 20 tys. zł wówczas całość tej kwoty uwzględni w kosztach uzyskania przychodu i dodatkowo 10 tys. zł odliczy od podstawy opodatkowania w ramach ulgi.
Rozliczenie ulgi sponsoringowej w zeznaniu rocznym
Ulga sponsoringowa będzie odliczana maksymalnie do wysokości dochodów uzyskanych w roku podatkowym z pozarolniczej działalności gospodarczej (PIT) lub z przychodów z innych niż przychody z zysków kapitałowych (CIT).
Należy pamiętać, że w przypadku skorzystania z ulgi sponsoringowej odliczeniu będą podlegały koszty, które nie zostały podatnikowi zwrócone w jakikolwiek sposób.
Ponadto odliczenia ulgi należy dokonać w zeznaniu za rok podatkowy, w którym poniesiono wydatki na działalność CSR. W tym zakresie przedsiębiorca korzystający z odliczenia będzie musiał złożyć informację, według ustalonego wzoru, zawierającą wykaz poniesionych kosztów CSR podlegających odliczeniu.