Fundacja na Rzecz Szkół Katolickich powstała po to, aby powołać i organizować Zespół Szkół Katolickich w Zabrzu. Gromadzimy środki i fundusze na ich utrzymanie, wychowanie dzieci, młodzieży w duchu wartości chrześcijańskich. Chcemy kształtować dojrzałą osobowość uczniów oraz przygotować ich do godnego i twórczego udziału w życiu współczesnego świata.
Fundacja na Rzecz Szkół Katolickich
-
Wspieraj z nami Zespół Szkół Katolickich w Zabrzu
Jak wykorzystamy 1,5%
Bez Państwa wielkiego serca nasza szkoła nie byłaby ani tak ładna, ani tak dobrze wyposażona. Wszelkie formy pomocy wpływają pośrednio i bezpośrednio na jakość tego, co robimy dla naszych dzieci i młodzieży. Za trud wspierania tej jakości z głębi serca DZIĘKUJEMY!
-
- Obszar działalności:Sztuka, kultura i nauka
- Obszar działania:cała Polska
- KRS:0000032332
- Wizytówka:www.pitax.pl/szkolakatolicka
- Konto:64 1910 1048 2516 0254 0351 0001
- Adres:Tarnopolska 3, 41-800 Zabrze
- WWW:www.katolicka.pl
- E-mail:szkola@katolicka.pl
- Telefon:32 271-21-32
-
Fundacja na Rzecz Szkół Katolickich prowadzi Zespół Szkół Katolickich w Zabrzu. Gromadzimy środki i fundusze na ich utrzymanie, wychowanie dzieci, młodzieży w duchu wartości chrześcijańskich. Chcemy kształtować dojrzałą osobowość uczniów oraz przygotować ich do godnego i twórczego udziału w życiu współczesnego świata.
Fundacja została założona w roku 1991 i w ciągu tych lat wspierała Zespół Szkół Katolickich w Zabrzu w kształceniu dzieci i młodzierzy w następujących szkołach:
- Szkoła Podstawowa
- Liceum
W ciągu tych lat szkołę uczkończyło ponad 1500 absolwentów.
Pierwotnie szkoła mieściła się w budynku katechetycznym parafii św. Teresy w Zabrzu. We wrześniu roku 1993 Fundacja pozyskała zespół budynków, które po wieloletnim remoncie służą do dzisiaj. Budynki posiadają wystarczającą ilość miejsca dla 21 oddziałów. Budynki zostały wyposażone w pracownie, małą salkę gimnastyczną oraz nowczesną kuchnię i stołówkę.
Zespół Szkół Katolickich posiada jasno określone cele swoich działań. Naleą do nich: wychowanie w poszanowaniu tradycji, historii i kultury narodowej, wychowanie w atmosferze moralności katolickiej, wspieranie działa wychowawczych rodziny, wszechstronne rozwijanie zainteresowa uczniów, zapewnienie wysokiego poziomu kształcenia, zapewnienie uczniom opieki. Cele te są znane nauczycielom, uczniom i rodzicom, co potwierdziły wyniki ankiet i wywiadów. Szkoła określiła kierunki działa prowadzące do realizacji celów, uwzględniając je w programie wychowawczym, profilaktyki oraz w programie rozwoju. Wszystkie te dokumenty tworzą spójną całość. Naley podkreślić, że jako szkoła niepubliczna, nie jest zobowiązane do opracowania programu rozwoju, ale taki program powstał i jest realizowany zgodnie z planem. Wszystkie podstawowe dokumenty szkoły powstały we współpracy całej społeczności szkolnej w obszarach wynikających z kompetencji poszczególnych organów. Rada pedagogiczna pracuje w zespołach problemowych, przedmiotowych, oddziałowych. Wnioski przygotowane przez poszczególne grupy są poddawane pod dyskusję, analizowane, konsultowane z rodzicami i uczniami. Uczniowie i rodzice równie przedstawiają swoje propozycje do planu pracy szkoły w czasie spotkań z nauczycielami i dyrektorem. Szkoły planowo realizują założone cele i systematycznie dokonują ich ewaluacji, stosując takie narzędzia jak: ankiety, wywiady, monitoring, analizy porównawcze. Wyniki ewaluacji są podstawą do wprowadzania zmian w planowanych działaniach.
Dyrektor szkoły sprawuje systematyczny i efektywny nadzór pedagogiczny, prowadząc hospitacje, w tym- hospitacje diagnozujące, analizując dokumentację, badając poziom osiągnięć uczniów. Zasady sprawowania nadzoru są znane nauczycielom, o czym świadczą zapisy w księdze protokołów oraz wywiady. Szczególnie dużo uwagi poświęca się funkcji opiekuczej i wychowawczej, przygotowaniom do sprawdzianów oraz rozwijaniu zainteresowa uczniów. Systematycznie analizowane i omawiane są wyniki sprawdzianów po szkole podstawowej, prowadzone badania poziomu osiagnięć po zakoczeniu nauczania zintegrowanego. Uczniowie osiągają coraz lepsze wyniki w nauce. Wyniki sprawdzianu są znaczenie wyższe niż średnia krajowa i wojewódzka. W szkołach systematycznie prowadzone jest wewnętrzne mierzenie jakości pracy szkoły, którego wyniki stanowią podstawę do planowania pracy na kolejny rok szkolny. W przeprowadzeniu mierzenia i w opracowaniu jego wyników uczestniczy dyrekcja oraz nauczyciele. Całością prac kieruje zespół powołany do mierzenia jakości pracy szkoły. Wyniki omawiane są na bieżąco w czasie posiedzeń rady pedagogicznej.