Rozliczenie na zasadach ogólnych
Dochody podstawowe: z pracy, z prac zleconych oraz inne podstawowe. PIT wybierany przez 82% podatników.
Fundacja jest pozarządową organizacją pożytku publicznego, zajmującą się produkcją i dystrybucją filmów promujących różnorodne kultury , realizowanych w koprodukcjach europejskich.
Wartościowe filmy dla całej rodziny to misja Fundacji
Informacje
Fundacja Dolnośląska Grupa Filmowa produkuje i dystrybuuje wartościowe filmy
Founding date
2002
Nagrody
Nagrody dla ważniejszych filmów według Filmpolski.pl
Nagrody dla Crulic. Drumul spre dincolo – Droga na drugą stronę
2.2011. 64. Międzynarodowy Festiwal Filmowy w Locarno- Specjalne Wyróżnienie Międzynarodowej Federacji Klubów Filmowych
3. 2011. 27. Międzynarodowy Warszawski Festiwal Filmowy- Specjalne Wyróżnienie Jury Konkursu Międzynarodowego, Specjalne Wyróżnienie Jury Ekumenicznego
4. 2011. 15. Międzynarodowy Festiwal Filmów Dokumentalnych w Jihlavie- Nagroda East Silver Eye dla Najlepszego Filmu Średniometrażowego
5. 2011. 9. Festiwal Filmów Dokumentalnych w Kopenhadze- Nagroda Amnesty Award dla najlepszego filmu poruszającego tematykę praw człowieka
6. 2011. ASTRA Film Festiwal – Nagroda dla najlepszego rumuńskiego dokumentu Grand
7.2012. Crulic. Drumul spre dincolo – Droga na drugą stronę
Annecy (Międzynarodowy Festiwal Filmów Animowanych) Nagroda Główna "Kryształ Annecy"
8. 2012. 21. Międzynarodowy Festiwal Filmowy w Cottbus- Specjalne Wyróżnienie Jury Konkursu Międzynarodowego, Nagroda Jury Ekumenicznego
9. 2012. Ficunam Festival Internacional de Cine (Mexico) – Meksyk – Nagroda Publiczności Ficunam i Silver Puma Nagroda dla
10.2012. Gopo (Rumuńska Nagroda Filmowa) Nagroda w kategorii: Najlepszy film, Najlepsza muzyka, Najlepszy dźwięk.
11. 2012. Gdynia (do 1986 Gdańsk) (Festiwal Polskich Filmów Fabularnych; od roku 2012 Gdynia Film Festival) Nagroda Specjalna za "odwagę formy i treści, a także za szczególne i unikatowe walory artystyczne" Nagroda za dźwięk, Nagroda za muzykę. Don Kichot, Nagroda Polskiej Federacji Dyskusyjnych Klubów Filmowych
12. 2012. Gdańsk (Gdańsk DocFilm Festival "Godność i Praca") Nagroda Główna "Wielka Brama Wolności"
13. 2012. Sofia (MFF Animowanych "Golden Kuker") Grand Prix
14. 2012. Kraków (Ogólnopolski Festiwal Autorskich Filmów Animowanych OFAFA) Srebrna Kreska w kategorii filmu profesjonalnego za "szczególne walory artystyczne i humanistyczne"
15. 2012. Koszalin (Koszaliński Festiwal Debiutów Filmowych "Młodzi i Film") Nagroda im. Stanisława Różewicza za reżyserię za "wielką odwagę artystyczną i moralną, za idealne zespolenie formy i treści",
16. 2012. Kielce (Festiwal Form Dokumentalnych "Nurt") Nagroda Publiczności
Nagroda Radia Kielce za "to, czego nie widać, czyli artyzm dźwięku w formie dokumentalnej"
17. 2012. Łódź (Festiwal Mediów "Człowiek w zagrożeniu") Grand Prix "Biała Kobra"
18. 2012. Łódź (Se-Ma-For Film Festival) Dyplom Dyrektora Festiwalu
19. 2013 Warszawa (Międzynarodowe Forum Niezależnych Filmów Fabularnych im. Jana Machulskiego "Cinemaforum") Grand Prix za "oryginalność ukazania w formie animowanej ważkiego problemu znieczulenia przedstawicieli instytucji państwowych wobec człowieka";
Nagroda Polskiego Kina Niezależnego im. Jana Machulskiego w kategorii: najlepsza animacja
20. 2013. Sopot (Sopot Film Festival) Nagroda dla Najlepszego Filmu Fabularnego w konkursie "1-szy, 2-gi film"; Nagroda Prezydenta Miasta Sopotu za "wizję artystyczną, która wzrusza, nie pozostawia obojętnym za moralną odwagę"
21. 2013. Poznań (Międzynarodowy Festiwal Filmów Animowanych "Animator") Nagroda dla najlepszego filmu pełnometrażowego
Produkty
Wartościowe i artystyczne filmy dokumentalne, animowane i fabularne
Produkcja Nowego filmu Fundacji pt. Ulice Arkadii
„ULICE ARKADII”
scenariusz wg. reżyserki Magdalena Zambrzyckiej
Będzie to film portretujący trójkę wybranych dzieci – sierot, które zostały wepchnięte na łodzie przez swoich rodziców lub członków rodziny, by dotrzeć do brzegów Europy. Pochodzą z Syrii, Afganistanu, Iranu. Dzieci zdane same na siebie, które muszą sprostać podstawowym wyzwaniom od nauki nowego języka po dostosowanie się do zasad nowej kultury, obyczajów i prawa. Moi bohaterowie jeszcze walczą z demonami własnej traumy, a już muszą mierzyć się z niechęcią, czasem nienawiścią tubylców oraz deprawującym wpływem swoich rodaków z obozu dla uchodźców Moria – byłego greckiego więzienia. Film będzie opowiadał o dzieciach spędzających dni życia w namiotach, niezależnie od pory roku, które muszą udowodnić swoją determinację w nauce, odpowiednim zachowaniu i dostosowaniu się do warunków niezwykłych dla najmłodszych, by nie zostać deportowanymi.
_____________
Podczas dokumentacji, postanowiłam, że chcę zorganizować wraz z grupą wrocławskich artystów warsztaty dla grupy dzieci uchodźczych, które byłyby punktem wyjścia do realizacji filmu o drodze tych dzieci, tej, którą już pokonały i która stoi przed nimi. Wśród tej grupy znajdą się nasi bohaterowie: Adila, Nafisa, Ratib. Czuję ich ogromne osamotnienie, widzę poniżającą pozycję startową: kogoś, kto koczuje w deszczu i zimnie oraz wszechogarniającym upale w namiocie, w złych warunkach sanitarnych, podczas gdy turyści korzystają z uroków wyspy Lesvos, a grupy przestępcze z obozu, szukają sposobu, jak je wykorzystać, stosując przemoc fizyczną, zmuszając do prostytucji, gwałcąc. Warsztaty artystyczne, dają nam szansę na wydobycie z dzieci potencjałów, talentów, ich mocnych stron w kontraście do niechęci, jaką budzą powszechnie wśród mieszkańców miasteczka Moria oraz Europejczyków w momencie eskalacji fali migracji ludności z Bliskiego Wschodu i Afryki do Europy.
Produkcja Nowego filmu Fundacji pt. Requiem dla miłości
scenariusz Joanna Ziółkowska
Reżyseria Bodo Kox
Synopsis czyli szkic fabuły : Marek (43) wchodzi do mieszkania. Córka Iza (19) patrzy na ołtarzyk ze zdjęciem matki. Marek i Iza na cmentarzu. Marek płacze. Iza mówi, że od śmierci mamy minęły trzy lata i powinien kogoś poznać. Na portalu randkowym znajdują profil puszystej Baśki (38). Marek szykuje się na randkę. Baśka spóźnia się do restauracji. Siedzą przy stole, nic nie zamawiając. Wychodzą. Marek odprowadza Baśkę. W swoim mieszkaniu znajduje nieprzytomną Izę. W szpitalu lekarz informuje go, że u córki uaktywnił się guz mózgu, powodując atak padaczki. Baśka oczekuje telefonu od Marka, który śpi w poczekalni szpitala. Lekarz mówi, że Iza straciła wzrok. Marek odwiedza córkę. Oboje płaczą. Baśka powstrzymuje się przed napisaniem do Marka. On ogląda filmiki o samoleczeniu wzroku i robi notatki. Iza namawia ojca do kontaktu z Baśką. Uzgadniają, że zadzwoni do niej, jeśli Iza spróbuje samoleczenia. Baśka wiesza kalendarz z napisem MAREK, który składa się z 4 tygodni. Zabiera Marka do supermarketu. Zdradza, że marzy o pracy na kasie. On mówi jej o chorobie córki. Baśka skreśla piąty dzień w kalendarzu. Marek przedstawia ją Izie. Baśka spotyka się z Patrykiem (25), któremu chce zapłacić za rozdziewiczenie dziewczyny. Iza uprawia ostry seks z chłopakiem. Marek znajduje rano Izę nieprzytomną. Wraz z Basią odwiedza córkę w szpitalu. Dziewczyna jest załamana. Płaczą przytuleni. Marek ogląda w domu kultury baletowy występ Baśki. Idą do jego mieszkania i pierwszy raz się kochają. Baśka zrywa z nim. Marek pije do lustra. Rano budzi go telefon ze szpitala. Po pogrzebie Izy Baśka odwozi załamanego Marka do mieszkania. On każe jej wyjść. Baśka opuszcza mieszkanie mówiąc, że pracuje teraz w markecie na rogu. Przy grobie córki Marek pyta, co ma robić. Biegnie do sklepu, w którym pracuje Baśka. Wyznaje jej miłość.
Wg reżysera: „Moją ambicją i pragnieniem wielkim, jest stworzyć dzieło na o wiele wyższym poziomie artystycznym, estetycznym i symbolicznym, niż rodzime produkcje w gatunku komedii romantycznych (z całym szacunkiem dla ich producentów i twórców). Bez wątpienia największy nacisk położymy, od strony formalnej, na scenografię, lokacje, eksteriory i kostiumy bohaterów, albowiem chcemy poniekąd nawiązać do opery, jej rozmachu i piękna zarówno w całości, jak i detalu. Skłania nas do tego jeden z “głównych bohaterów” “Requiem dla Miłości”, a jest nim Wolfgang Amadeusz Mozart i jego wspaniała muzyka.
Kostiumy dla głównych bohaterek i bohatera będą szyte na miarę, dopasowane do postaci, jak również będą one korespondowały formą i kolorem z wykreowaną, ale bez zbędnego “przesadyzmu”, scenografią (Wes Anderson, Roy Anderson). Wszystko winno być nienarzucające się, nieścigające się z fabułą, ale odbierane przez widza bardziej podprogowo.
Realizacja zdjęć odbędzie się w moim rodzinnym Wrocławiu. Jest to wspaniała okazja, abym mógł godnie sfilmować najpiękniejsze i najciekawsze architektonicznie miejsca i obiekty. Do tego posłużą nam obiektywy an amorficzne, które dzięki specjalnie zaprojektowanym soczewkom kompresują obraz rzucany na matrycę, który potem na etapie postprodukcji zostaje rozciągnięty i przybiera panoramiczny format, który jestem przekonany, idealnie pasuje do operowego rozmachu.
Wreszcie muzyka. Wykorzystamy wykonane przez znakomite orkiestry i chóry utwory Mozarta, jak również wykorzystamy nowe, współczesne aranżacje tychże kultowych arcydzieł mistrza Wolfganga, dodając również do ścieżki muzycznej muzykę oryginalną.”
Wg producenta: Film jest oryginalną propozycją, o wielu walorach artystycznych, jak np. alinearność całości, oryginalna narracja. Muzyka ilustracyjna przeplatająca się z muzyką wewnątrz-kadrową. Świetna planowana obsada: E. Romanowska, J. Braciak, M. Stuhr.
Walory poznawcze scenariusza to przybliżenie przyszłym widzom możliwości portali randkowych, tak, aby każdy mógł znaleźć swoją drugą połówkę, tak jak udało się to producentowi, który jest w związku z osobą poznaną na portalu Tinder. Portale te kojarzą się w społeczeństwie z poszukiwaniem partnera seksualnego. Tymczasem według badań jest zupełnie inaczej. Większość dojrzałych par po przejściach kojarzona jest właśnie za pomocą tego narzędzia, które wyparły z rynku agencje matrymonialne.
Walory etyczne scenariusza wynikają głównie z treści relacji pomiędzy umierającą córką, a ojcem – wdowcem. Także pojawienie się epizodu związanego z psem, który brany jest przez protagonistę ze schroniska dla Zwierząt, niesie z sobą walory etyczne. Wszystko to podane jest bez zbędnej dydaktyki, tak, aby widzowie przyjęli te zachowania jako normalność i być może zdecydowali się je naśladować. Postacią - ogniskiem romansu jest Baśka, która mając rozmiary XXL wcale się tego nie wstydzi i jest sobą. W społeczeństwie, w których 2/3 osób ma nadwagę lub jest otyła, jest to ważny sygnał, że można z tym żyć i cieszyć się nim, co nie znaczy, że film jest hymnem pochwalnym dla otyłości. W takim społeczeństwie musimy ukazywać na ekranie także i tę większość.
Ważnym problemem, z jakim mierzy się główny bohater jest dylemat, czy w zaistniałych okolicznościach, kiedy jest wdowcem i ma śmiertelnie chorą córkę, ma on prawo do szczęścia i miłości. Chcę, aby widzowie, po wyjściu z kina mogli i powiedzieć sobie, że oni też mają prawo kochać.
Znaczenie dla kultury narodowej oraz umacnianie tradycji
Film, który przybliża w tej fabularnej formie problem samotności, otyłości, śmierci, miłości, ma szanse być zauważony na całym świecie. Mamy już zainteresowanie filmem niemieckiego koproducenta, którego list intencyjny jest załączony do wniosku. Europejska koprodukcja filmowa, która opowiada o uniwersalnych zmaganiach człowieka z traumami pozwoli zgłosić go na festiwale filmowe na świecie, gdzie może zostać dostrzeżony i uzyskać wiele nagród nie tylko za humanistyczne wartości, ale i za jego artystyczny charakter. Wtedy scenariusz i film, będzie miał ogromne znaczenie dla promocji kultury narodowej na świecie.
Scenariusz jest napisany w języku polskim, a akcja dzieje się w Polsce współczesnej. Pokazany świat ukazuje polskie tradycje, np. związane z odchodzeniem bliskiej osoby, a więc ma znaczenie dla ich umocnienia.
Ukazanie w sposób artystyczny i w polskim języku, naszych tradycji, a także polskich uwarunkowań społecznych, na różnych polach życia, jak system zdrowia, praca, zajęcia dodatkowe etc, a także ukazanie zmian, jakie nastąpiły po wejściu Polski do Unii, przy dźwiękach muzyki austriackiego kompozytora wzbogaci europejską różnorodność kulturalną.
Walory ekonomiczne filmu to: Ograniczona obsada i ilość lokacji, jedno miasto i w większości we wnętrzach; współczesna historia; muzyka z prawami w publicznej domenie; zainteresowanie koproducenta z Niemiec, niewielka wysokość budżetu, mało VFX.
Przewidywanym skutkiem jest powstanie ostatecznej wersji scenariusza po konsultacji scripts doktora, pakietu scenariopisarskiego i produkcyjnego, w tym projektów scenografii, listy castingowej etc.
Będzie to film, którego treść i forma mają charakter artystycznie ambitny i który ma ograniczone walory komercyjne, którego produkcja jest utrudniona z przyczyn zewnętrznych, niezależnych od producenta, a więc jest to film trudny
EKSPLIKACJA KOSTIUMOWA
Bohaterowie filmu to postaci barwne i wyraziste. Wymagają wykreowania kostiumu, który będzie zawierał ich osobowość, dodatkowo komediowo przerysowaną.
Pierwszoplanowe postaci to 3 osoby o skrajnie różnych cechach. Każda postać wymaga przygotowania zestawu kostiumów, które ją określą i będą dla widza znakiem rozpoznawczym, zawierającym stereotyp cech osobowości z mieszanką zaskoczenia. Dla mnie istotny będzie kształt, faktura,kolor i detal, który bez słów opowie widzowi z kim ma do czynienia na ekranie.
Kostiumy do filmu Requiem dla Miłości to współczesne kostiumy uniwersalne, miks vintage’u lat dwutysięcznych z klasyką mody męskiej (kostium Marka).
Marek to, człowiek przedwcześnie postarzały, szarak, łysiejący ,
kostiumy klasyczne , znoszony garnitur, sportowe buty, niemodna kurtka, kolorystyka ponura przełamana niepasującym detalem np. kolorowe sportowe buty, żółte kalosze)
Baśka to pewna siebie kobieta o bujnych kształtach z żelaznymi zasadami, pedantka, skrywająca romantyczną duszę. Kostiumy Baśki przechodzą ewolucję w trakcie fabuły,
Baska to kobieta o dwóch twarzach: zasadniczej urzędniczki beznamiętnie traktującej otoczenie i romantycznej kusicielki na portalu randkowym. Baśka spotykając się z Markiem zaczyna na nowo używać swojej kobiecości, kostiumy Baśki muszą być dowcipne, podkreślać jej atuty ale również wady.
Baśka nosi bieliznę wyszczuplającą, którą ciężko zdjąć z siebie bez asysty, nosi trykoty na lekcję baletu, cienkie obcasy z trudem wytrzymujące jej ciężar, dekolty , w które wpada Marek.
Baśka jest malowniczą i fascynującą mieszanką cech subtelnych, kobiecych oraz groteskowych i ordynarnych.
Iza to delikatna, młoda dziewczyna, wpołczesna nastolatka ale naznaczona zbliżającą się śmiercią z powodu choroby, mądra, matkująca ojcu, radosna i życzliwa.
Jej wygląd zmienia się wraz z postępem choroby, kostium traci barwy i odzyskuje w dniu pierwszej randki.
Inne postaci drugiego planu to kostiumy komediowo charakterystyczne nacechowane detalem, kolorem tworzą opis otoczenia życia głównych bohaterów .
Plastyka kostiumów zbliżona do takich kultowych obrazów jak „Amelia”, „Zakochany bez pamięci”
„Bazyl, człowiek z kulą z głowie” , „Przepis na miłość”.
Kostiumolog Katarzyna Adamczyk
EKSPLIKACJA OPERATORSKA i MUZYCZNA FILMU REQUIEM DLA MIŁOŚCI
„W każdym filmie strona wizualna jest bardzo istotna, stanowiąca często o jakości filmu. Każdy obraz filmowy musi mieć tzw. własny język filmowy, właściwy sposób narracji, formę dobraną do treści i przesłania danego obrazu filmowego. Kluczowe jest, aby ta forma była spójna z treścią filmu, aby nie wybiegała przed szereg, nie zabijała tego, co jest jego stroną literacką.
Chciałbym, aby ten film był opowiadany w sposób jakby kamera była "spuszczona ze smyczy". Najchętniej byłby to Ronin2, czasami steadycam, jazda czy technokran. Specyficzna narracja czyli opowieść przez narratora sugeruje taki sposób opowieści.
Optyka anamorfotyczna, ale pozbawiona średnich obiektywów, czyli albo szerokimi szkłami, albo bardzo długimi. Portrety raczej szeroką optyką, a plenery często długimi obiektywami tak aby wyseparować przestrzeń.
Jednak chciałbym uniknąć zbytniej grafomanii czy przerysowań. Światło jakby realistyczne, lecz wykreowane, często odejmowane. W myśl zasady "piękno jest w prostocie". Kolor subtelny, wybiórczo potraktowany. Żadnych dronów, czy tego typu urządzeń, za wyjątkiem sceny otwarcia. Całość filmu zrealizowana na kamerze Mini Alexa LF (4,5K).Format 1:2,39.” Arek Tomiak
„Użycie Requiem Mozarta jest na pewno dobrym pomysłem i da filmowi dodatkową perspektywę artystyczną. Oprócz muzyki Mozarta oczywiście będzie potrzeba muzyka ilustracyjna. Widzę tutaj świetną możliwość zarówno z punktu widzenia artystycznego jak i budżetowego. Zastosowałbym wariant muzyki ilustracyjnej nawiązującej do Mozarta. W tym wariancie muzyka ilustracyjna przetwarzałaby muzykę Mozarta, komentowałaby ją pozostając w klimacie klasycznym lub przełamując klasykę brzmieniami elektronicznymi. Nasuwają się tu referencje do "Black Swan” Aronofsky’ego, w którym jest użyta muzyka z Jeziora Łabędziego Czajkowskiego i jej przetworzenia skomponowane przez Clinta Mansella. Inna referencja to “Piąty Element” Bessona i zwariowane przetworzenia operowe zrobione przez Eric’a Serra’ę. Ten wariant wymagałby składu orkiestrowego orkiestry mozartowskiej 30-40 osób i elektroniki” Maciej Zieliński.
Według innej współpracującej z nami konsultantki muzycznej: „„Requiem dla miłości” to bardzo ciekawy i inspirujący muzycznie tekst. Wykorzystanie znanego i cenionego utworu muzycznego jakim jest Requiem c-moll W.A. Mozarta niewątpliwie stawia oprawę muzyczną filmu na wysokim poziomie. Wyobrażam sobie, że we współpracy z kompozytorem Maciejem Zielińskim uda nam się nawiązać do muzyki klasycznej poprzez zaplanowane przez reżysera nowe aranżacje utworów W.A. Mozarta. Niezwykłość tego scenar
Misja
- Promocja świata i kultur światowych wśród Polaków.
- Organizacja warsztatów tanecznych.
- Produkcja filmowo-telewizyjna.
- Organizacja wypraw.
- Organizacja wystaw i koncertów.
- Promocja kinematografii światowej.
- Promocja muzyki flamenco, iberoamerykańskiej.
Prowadzone działania
1. Warsztaty taneczne salsy, tanga, flamenco dla dzieci, młodzieży i dorosłych.
2. Wyprawy naukowo-badawczo-reportażowe.
3. Wystawy fotografii.
4. Produkcja filmu pełnometrażowego "Król Madagaskaru".
5. Pokazy filmowe w ramach Dyskusyjnego Klubu Filmowego "Introspekcja".
6. Duende Międzynarodowy Festiwal Flamenco www.festiwalflamenco.art.pl
7. Koncerty folkowe www.fmagellan.pl www.danza.art.pl
Informacje
Fundacja Magellan - Dolnośląska Grupa Filmowa produkuje i dystrybuuje wartościowe filmy
Founding date
2002
Nagrody
Nagrody dla ważniejszych filmów według Filmpolski.pl
Nagrody dla Crulic. Drumul spre dincolo – Droga na drugą stronę
2.2011. 64. Międzynarodowy Festiwal Filmowy w Locarno- Specjalne Wyróżnienie Międzynarodowej Federacji Klubów Filmowych
3. 2011. 27. Międzynarodowy Warszawski Festiwal Filmowy- Specjalne Wyróżnienie Jury Konkursu Międzynarodowego, Specjalne Wyróżnienie Jury Ekumenicznego
4. 2011. 15. Międzynarodowy Festiwal Filmów Dokumentalnych w Jihlavie- Nagroda East Silver Eye dla Najlepszego Filmu Średniometrażowego
5. 2011. 9. Festiwal Filmów Dokumentalnych w Kopenhadze- Nagroda Amnesty Award dla najlepszego filmu poruszającego tematykę praw człowieka
6. 2011. ASTRA Film Festiwal – Nagroda dla najlepszego rumuńskiego dokumentu Grand
7.2012. Crulic. Drumul spre dincolo – Droga na drugą stronę
Annecy (Międzynarodowy Festiwal Filmów Animowanych) Nagroda Główna "Kryształ Annecy"
8. 2012. 21. Międzynarodowy Festiwal Filmowy w Cottbus- Specjalne Wyróżnienie Jury Konkursu Międzynarodowego, Nagroda Jury Ekumenicznego
9. 2012. Ficunam Festival Internacional de Cine (Mexico) – Meksyk – Nagroda Publiczności Ficunam i Silver Puma Nagroda dla
10.2012. Gopo (Rumuńska Nagroda Filmowa) Nagroda w kategorii: Najlepszy film, Najlepsza muzyka, Najlepszy dźwięk.
11. 2012. Gdynia (do 1986 Gdańsk) (Festiwal Polskich Filmów Fabularnych; od roku 2012 Gdynia Film Festival) Nagroda Specjalna za "odwagę formy i treści, a także za szczególne i unikatowe walory artystyczne" Nagroda za dźwięk, Nagroda za muzykę. Don Kichot, Nagroda Polskiej Federacji Dyskusyjnych Klubów Filmowych
12. 2012. Gdańsk (Gdańsk DocFilm Festival "Godność i Praca") Nagroda Główna "Wielka Brama Wolności"
13. 2012. Sofia (MFF Animowanych "Golden Kuker") Grand Prix
14. 2012. Kraków (Ogólnopolski Festiwal Autorskich Filmów Animowanych OFAFA) Srebrna Kreska w kategorii filmu profesjonalnego za "szczególne walory artystyczne i humanistyczne"
15. 2012. Koszalin (Koszaliński Festiwal Debiutów Filmowych "Młodzi i Film") Nagroda im. Stanisława Różewicza za reżyserię za "wielką odwagę artystyczną i moralną, za idealne zespolenie formy i treści",
16. 2012. Kielce (Festiwal Form Dokumentalnych "Nurt") Nagroda Publiczności
Nagroda Radia Kielce za "to, czego nie widać, czyli artyzm dźwięku w formie dokumentalnej"
17. 2012. Łódź (Festiwal Mediów "Człowiek w zagrożeniu") Grand Prix "Biała Kobra"
18. 2012. Łódź (Se-Ma-For Film Festival) Dyplom Dyrektora Festiwalu
19. 2013 Warszawa (Międzynarodowe Forum Niezależnych Filmów Fabularnych im. Jana Machulskiego "Cinemaforum") Grand Prix za "oryginalność ukazania w formie animowanej ważkiego problemu znieczulenia przedstawicieli instytucji państwowych wobec człowieka"; Nagroda Polskiego Kina Niezależnego im. Jana Machulskiego w kategorii: najlepsza animacja
20. 2013. Sopot (Sopot Film Festival) Nagroda dla Najlepszego Filmu Fabularnego w konkursie "1-szy, 2-gi film"; Nagroda Prezydenta Miasta Sopotu za "wizję artystyczną, która wzrusza, nie pozostawia obojętnym za moralną odwagę"
21. 2013. Poznań (Międzynarodowy Festiwal Filmów Animowanych "Animator") Nagroda dla najlepszego filmu pełnometrażowego
Produkty
Wartościowe i artystyczne filmy dokumentalne, animowane i fabularne
Wesprzyj organizację pożytku publicznego „Dolnośląski Zespół Filmowy” dzieląc się swoim podatkiem. Pamiętaj, że przekazanie 1,5% PIT na wybrany przez Ciebie cel pozostaje bez wpływu na Twoje rozliczenie z urzędem skarbowym i nie pomniejsza należnego zwrotu nadpłaty. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat najważniejszych elementów z których się składa rozliczenie PIT 2024 takich jak PIT 11, PIT 37, PIT 28 lub ulga na dziecko - zachęcamy do zapoznania się z treściami na stronach naszego serwisu.
Dochody podstawowe: z pracy, z prac zleconych oraz inne podstawowe. PIT wybierany przez 82% podatników.
Dochody z działalności gospodarczej, dochody małoletnich dzieci, dochody z zagranicy oraz inne dochody rozliczane na zasadach ogólnych.
Dochody z giełdy papierów wartościowych udziałów w spółkach z o.o., Spółek Akcyjnych i podobne.
Tylko dla tych, którzy zgłosili chęć rozliczenia ryczałtowego: dochody z wynajmu i prowadzenia działalaności gospodarczej.
Wyłącznie dla osób, które sprzedają nieruchomość zakupioną w ciągu 5 ostatnich lat.
Dla osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą, które wybrały opodatkowanie liniowe 19%
PIT-OP wypełniają osoby, które otrzymują z ZUS sporządzone przez ten organ na druku PIT-40A roczne rozliczenie podatkowe.
Chcemy odwdzięczyć się za wsparcie naszej organizacji. Dlatego udostępniamy Państwu, zupełnie za darmo, możliwość rozliczenia podatku. Wybraliśmy rozwiązanie wyróżniające się wśród programów i usług rozliczenia podatku dostępnych na rynku – system, w którym można rozliczyć podatek z przyjemnością, – system, który wskaże i podpowie jak można obniżyć podatek. Od 2012 roku PITax.pl Łatwe podatki obsługuje miliony zadowolonych podatników. Zapraszamy do skorzystania.
Formularze PIT
Podatek PIT
O firmie
Wynagrodzenie
Kalkulatory
Popularne ulgi